Про встановлення граничних тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у режимі маршрутного таксі
Відповідно до статті 18, підпункту 2 пункту «а» статті 28, підпункту 12 пункту «а» статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»», статті 10 Закону України «Про автомобільний транспорт», вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 року № 1175, наказу Міністерства інфраструктури України від 15.07.2013 № 480 «Про затвердження Порядку організації перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом», розглянувши: листи ПрАТ «Світловодське АТП-13507» від 02.10.2018 № 160, від 11.10.2018 № 01-11/104/2 та ТОВ «Світ-Автолегіон» від 02.10.2018 № 160, від 11.10.2018 № 01-23/106/2, від 25.10.2018 № 174, від 07.11.2018 № 179; лист Кіровоградського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 16.04.2018 № 01-21/499 з пропозиціями встановлення граничних рівнів вартості проїзду та різних тарифів для перевізників в залежності від типу, наповнюваності транспортних засобів та довжини маршруту; враховуючи публікацію відповідного проекту регуляторного акта та аналізу регуляторного впливу в газеті «Світловодськ інформ» 11.10.2018 № 41, звіт про проведення обстеження пасажиропотоку на міських автобусних маршрутах загального користування в режимі маршрутного таксі,
виконавчий комітет Світловодської міської ради вирішив:
- Встановити граничний тариф на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, які здійснюються в режимі маршрутного таксі в м. Світловодську за разовий проїзд одного пасажира на маршрутах: № 2а – 6,75 грн., № 5 – 14,72 грн.,
№ 9 – 15,31 грн., № 11 – 5,77 грн., № 12 – 6,53 грн., № 23 - 7,31 грн., № 7 - 11,05 грн.
- Рішення набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування в друкованих засобах масової інформації.
- Управлінню економіки, ресурсів та розвитку міста виконавчого комітету Світловодської міської ради внести відповідні зміни до діючих договорів про організацію перевезень пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування №№ 7, 12, 23 укладених з ПрАТ «Світловодське АТП-13507» та №№ 2а, 5, 9, 11 з ТОВ «Світ-Автолегіон», в частині встановлення тарифу на перевезення в режимі маршрутного таксі.
- Рішення виконавчого комітету Світловодської міської ради від 17.02.2017 р. № 51 «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в режимі маршрутного таксі» визнати таким, що втратило чинність з моменту введення в дію, даного рішення.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови О.Балюк.
Міський голова В. Козярчук
Аналiз регуляторного впливу до проекту рішення виконавчого комітету Світловодської міської ради «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у режимі маршрутного таксі »
- Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.
Проект рішення виконавчого комітету Світловодської міської ради «Про встановлення граничних тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у режимі маршрутного таксі» розроблений відповідно до Законів України «Про автомобільний транспорт», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про захист економічної конкуренції», «Про ціни і ціноутворення», «Про місцеве самоврядування в Україні» (ст. 28), наказу Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 № 1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту» з метою надання методичної допомоги суб’єктам господарювання всіх форм власності, які надають послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у режимі маршрутного таксі; захист прав споживачів транспортних послуг (пасажирів) щодо попередження необґрунтованого підвищення тарифів та відповідності вартості проїзду, якості транспортних послуг; захист прав перевізників з метою задоволення їх підприємницьких інтересів та забезпечення інвестиційної привабливості ринку пасажирських автомобільних перевезень, в тому числі у випадках об’єктивних змін умов господарювання (чинників, які впливають на розмір тарифів); забезпечення сталих умов роботи міського автомобільного транспорту загального користування у режимі маршрутного таксі в місті Світловодську.
- Визначення груп, на які проблема має найбільший вплив.
Дія регуляторного акту поширюється на приватних перевізників: ПрАТ «Світловодське АТП-13507», ТОВ «Світ-Автолегіон» та на мешканців міста, які користуються послугами пасажирського транспорту загального користування у режимі маршрутного таксі.
- Чому проблема не вирішується ринком і потребує державного втручання.
Проблема підвищення рівня тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в режимі маршрутного таксі не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів у зв’язку з тим, що державою прийнята низка законів та інших нормативних документів, які регламентують діяльність виконавчих органів місцевого самоврядування в цьому напрямку, зокрема:
- відповідно до п.п.2 п.«а» ст.28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчі органи міських рад повинні встановлювати тарифи щодо оплати транспортних послуг,
- відповідно до ст.10 Закону України «Про автомобільний транспорт» реалізація єдиної тарифної політики передбачає затверджену центральним органом виконавчої влади з питань автомобільного транспорту методику розрахунку тарифів за видами перевезень;
- наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 року № 1175 затверджена «Методика розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту», яка визначає механізм формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та є обов’язковою для застосування під час встановлення тарифів органами місцевого самоврядування на послуги пасажирського автомобільного транспорту.
- Чому проблема не вирішується наявними регуляторними актами і якими?
Діючі регуляторні акти, якими погоджені тарифи, не покривають витрат перевізників на перевезення пасажирів в автомобільному транспорті загального користування у режимі маршрутного таксі.
- Визначення цілей даного регулювання.
Прийняття даного рішення має на меті:
- збереження якості надання послуг з перевезення пасажирів на належному рівні;
- покрашення результатів фінансово-господарської діяльності пасажироперевізників міста.
- Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми.
Проектом цього регуляторного акта передбачено прийняття проекту рішення «Про встановлення граничних тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у режимі маршрутного таксі».
Проектом зазначеного рішення передбачена регламентація дій перевізників та пасажирів з питань оплати за проїзд в м. Світловодську, а саме: визначені тарифи на перевезення пасажирів на кожному маршруті для кожного перевізника з урахуванням його умов господарювання, пасажири матимуть можливість користуватись транспортними засобами, які є найбільш зручними для них.
Дія цього регуляторного акта надасть змогу покращити якість обслуговування пасажирів, задовольнити підприємницький інтерес.
Для провадження цього регуляторного акта необхідно здійснити такі організаційні заходи:
- Довести проект регуляторного акта до відома споживачів:
1.1. Провести процедуру оприлюднення відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
1.2. Провести відкрите обговорення проекту регуляторного акта.
- Винести зазначений регуляторний акт на розгляд виконавчого комітету Світловодської міської ради.
- Забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом його оприлюднення в газеті «Світловодськ Інформ» та на офіційному сайті міської ради.
- Забезпечити роботу перевізників за встановленими економічно – обґрунтованими тарифами.
При затвердженні нового рівня тарифів, проїзд у міському пасажирському транспорті загального користування в режимі маршрутного таксі буде становити:
4.1. Тариф на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в режимі маршрутного таксі у розмірі за одну поїздку одного пасажира у межах міста Світловодська на маршрутах: № 2а – 6,75 грн., № 5 - 14,72 грн., № 9 - 15,31 грн., № 11 – 5,77 грн., №12 - 6,53 грн., № 23 - 7,31 грн.
4.2. Тариф на перевезення пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування в режимі маршрутного таксі № 7 у розмірі 11,05 грн.
4.3. Школярі 1-4 класів по дорозі до школи та додому оплачують 50 % вартості проїзду на перевезення пасажирів на усіх міських автобусних маршрутах загального користування у межах м. Світловодська та смт. Власівки без обмеження кількості.
Прийняття регуляторного акту дасть можливість запобігти необґрунтованому та самовільному підвищенню тарифів, оскільки розрахунки для запропонованого тарифу розглядаються відповідними органами, які дають своє погодження, також розпорядження щодо підвищення тарифів повинно пройти процедуру регуляторного акту.
- Визначення і оцінка альтернативи регуляторного акту.
Серед альтернативних способів досягнення цілей даного регуляторного акту є:
7.1. Збереження існуючого стану, тобто без зміни діючих цін.
Дана альтернатива є неприйнятною, оскільки ситуація, що склалася потребує негайного вирішення. В іншому випадку – порушується режим та якість надання послуги.
7.2. Встановлення цін можна було б здійснювати на умовах вільного ціноутворення.
Однак, такий метод не гарантує захисту споживачів від необґрунтовано завищених тарифів.
7.3. Прийняття даного проекту рішення виконавчого комітету міської ради відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми, відповідає діючому законодавству та є найбільш обґрунтованим та ефективним способом досягнення зазначених цілей.
- 8. Оцінка витрат і вигод, які виникатимуть внаслідок дії регуляторного акту.
В цій таблиці наведені вигоди та витрати, які належать до сфери інтересів держави, суб’єктів господарювання, громадян.
Очікувані результати прийняття запропонованого рішення:
Вигоди |
Витрати |
Сфера інтересів органів місцевого самоврядування |
|
1. Реалізація державної політики в сфері автомобільного транспорту. |
Витрати міського бюджету на оприлюднення регуляторного акта в друкованих засобах масової інформації.
|
2. Покращення умов перевезення пасажирів. |
|
3. Збільшення інвестицій у розвиток автомобільного транспорту міста. |
|
4. Поліпшення бізнес-клімату в місті. |
|
Сфера інтересів суб’єктів господарювання |
|
1. Можливість здійснення перевезення пасажирів за економічно – обґрунтованими тарифами. |
Витрати на здійснення господарської діяльності з перевезення пасажирів |
2. Можливість придбання сучасних типів транспортних засобів. |
|
3. Досягнення сталих економічних умов роботи. |
|
4. Задоволення підприємницького інтересу. |
|
Сфера інтересів громадян |
|
1. Покращення умов транспортного обслуговування населення. |
Збільшення цін на проїзд |
2. Зростання кількості та якості послуг. |
- Обґрунтування терміну чинності регуляторного акту.
Рішення набирає чинності з дня його опублікування у газеті «Світловодськ Інформ» та на офіційному сайті Світловодської міської ради в мережі Інтернет: http://svmisto.com.ua
Строк дії регуляторного акта встановлюється на необмежений термін, оскільки діючі законодавчі та нормативно-правові акти не передбачають обмеження повноважень органів місцевого самоврядування з питань організації пасажирських перевезень. Доповнення та зміни будуть вноситися в разі внесення відповідних змін до чинного законодавства України та у разі потреби за підсумками аналізу відстеження його результативності. Перегляд положень регуляторного акту, його скасування, відміна чи внесення до нього змін здійснюватиметься у відповідності з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
- Визначення показників (індикаторів) ефективності регуляторного акту:
Для відстеження ефективності дії регуляторного акту необхідно провести наступні дослідження:
проведення моніторингу розміру собівартості перевезення 1 пасажира, а також кількість скарг від громадян щодо якісного та безперебійного автотранспортного сполучення автобусом, що працює на міських маршрутах.
- Визначення заходів за допомогою яких буде здійснюватись відстеження ефективності акту.
Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання ним чинності.
Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік після проведення базового відстеження.
Періодичні відстеження результативності будуть здійснюватись раз на кожні три роки, починаючи від дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності.
Відстеження ефективності прийнятого рішення визначеними вище показниками буде здійснено шляхом проведення відповідного статистичного аналізу з моменту його запровадження
- 12. Економічний і соціальний ефект.
Нове рішення затвердить тарифи на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в режимі маршрутного таксі у межах міста Світловодська.
Реалізація проекту рішення не потребує матеріальних, інших витрат та виділення коштів з міського бюджету.
- Інформація про спосіб оприлюднення. Проект рішення та аналіз регуляторного впливу оприлюднений в газеті «Світловодськ Інформ» та на офіційному сайті Світловодської міської ради в мережі Інтернет: http://svmisto.com.ua
- Інформація про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції.
Відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб приймаються протягом одного місяця.
- Інформація про спосіб надання зауважень та пропозицій.
Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються у письмовому вигляді за адресою: 27500, м. Світловодськ, вул. Героїв України, 14, к. № 9.